reklama

Dotyk

Každý deň prichádzajú na svet nové životy, rovnako ako každý deň mnoho životov vyhasína. Táto skutočnosť sa nás však bližšie dotkne až vtedy,  keď sa bytostne týka nás, či našich blízkych.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

A možno práve takéto „dotyky“ Božej ruky ( či osudu) nám pomôžu pripomenúť si, čo má v živote skutočnú cenu, čo má tú pravú váhu, za čo sa oplatí žiť, hnevať, tešiť...  

Dievča, asi 16-ročné, dcéra rodinných známych, dnes prišlo v zlomku sekundy o otca...Zomrel ráno pri autonehode...Matka v kritickom stave, ona so zlomeninou nohy.  

Doma vážne chorý starý otec a po (stále doznievajúcej) vážnej chorobe stará mama...  

Moja prvá myšlienka bola: Bože, ďakujem Ti, že si mi dal také šťastie- mať rodinu....zdravú...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň mi hlavou vírilo asi tisíc iných myšlienok...tichých prosieb za to dievčatko, jej mamu, no aj strach čo i len si predstaviť situáciu, ktorú musí prežiť...  

Ona nemá otca...A ja mám tatina, bez ktorého by každé ráno bolo len smutným štartom všedného dňa...

Naše spoločné raňajky, jeho nákazlivá veselosť, naše fóry za maminým chrbtom, jeho smiešne vážna tvár, keď ho neposlúcham, náš orech- moja prvá záhradnícka práca, jeho obetavosť, naše podobné povahy, jeho i moje „ja“, „naše“ detstvo, moje spomienky... Môj tinotat  

Ona má mamu v nemocnici v kritickom stave...A ja mám maminu, ktorá ma i dnes čakala s teplou večerou, pripravená čeliť starostiam, ktoré jej na oplátku servírujem ja...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moje otázky, jej vrásky, môj fialový bicykel, jej desiatky kilometrov, ktoré za ním nabehala, keď ma učila na ňom bicyklovať, moje modriny, jej zázračné pofúkanie, moje rany na duši, jej rady, ktorými ich osuší...  

Ona má dedka po mozgovej porážke...A ja mám dedka, ktorého zlaté ruky dokážu aj v 70ke opraviť pokazené, zlepiť rozbité, spojazdniť bicykel...dedka, ktorého ústa lúdia tóny klasikov, chŕlia verše z vlastnej tvorby, rozosmievajú vnúčatá historkami...dedka muzikanta, zabávača, vtipkára, kuchára, opravára...  

Ona má starú mamu po vážnej chorobe...A ja mám 2 babičky, ktoré samy liečia. Úsmevom, radou, rozhovorom, múdrosťou, skúsenosťou...striebornými vlasmi, láskavým srdcom, šikovnými rukami, voňavými buchtami, šťavnatými malinami, mäkkými rukami, nedeľou...  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes, po„dotyku“ Božej ruky, ma znova prestalo baviť frflať na svet...Začala som si vážiť vlastné problémy, byť za ne vďačná...V porovnaní s inými sú totiž absolútne malicherné.  

Smutným zostáva jedine to, že tieto dotyky, vďaka ktorým dostaneme lekciu, musia veľmi často tak bolieť...                

Peťa Kollárová

Peťa Kollárová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcem žiť tak, aby sa ostatní začali nudiť, keď zomriem... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu